שמייח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף שמח (שיר))
"שמייח"
שיר אירוויזיון בביצוע פינג פונג
מדינה ישראלישראל ישראל
יצא לאור 2000 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופ
שפה עברית
אורך 3:05
כתיבה גיא אסיף, רועי ארד ורונן בן טל
לחן גיא אסיף, רועי ארד ורונן בן טל
כרונולוגיית שירי ישראלישראל ישראל באירוויזיון
"יום הולדת"
(1999)
"שמייח"
( 2000)
"אין דבר"
(2001)
שיר באירוויזיון
תהליך הבחירה בחירה פנימית
מקום בגמר 22
ניקוד בגמר 7
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שמייח הוא השיר שייצג את ישראל באירוויזיון 2000 בשוודיה, אשר בוצע בשפה העברית והאנגלית על ידי להקת להקת פינג פונג. את השיר כתבו והלחינו גיא אסיף, רועי ארד ורונן בן טל.[1] הלהקה והשיר נבחרו על ידי ועדה של רשות השידור.

השיר מספר סיפור רומנטי על קיבוצניקית שחשה רגשי אהבה עזים לבחור סורי. במהלך הווידאו קליפ המקדים, ששודר ברשות השידור מספר שבועות לפני התחרות, נופפו חברי הלהקה בדגלי סוריה וישראל והתנשקו אלה עם אלה. כמו כן, הם הכריזו כי בכוונתם לעלות לבמה בתחרות עם דגלים, על מנת להעביר מסר של שלום ואחווה בין שתי האומות.

באירוויזיון הוגרל השיר להיות השיר הפותח בתחרות. בעת הופעתם, הניפו חברי הלהקה את דגלי ישראל וסוריה בקריאה לשלום על רקע שיחות השלום בין שתי המדינות באותה תקופה. רועי ארד וגיא אסיף, שני חברי הלהקה, אף התנשקו למספר שניות במהלך הפזמון החוזר. בשלב מסוים ביקשה רשות השידור הישראלית ממארגני התחרות לבטל את השתתפות ישראל בתחרות, בטענה שחברי להקת "פינג פונג" מייצגים את עצמם ולא את מדינת ישראל, בכך שהם מנופפים בדגלי ישראל וסוריה, אך זה היה מאוחר מדי מבחינה מעשית. לבסוף, הוחלט להוריד את השם של רשות השידור מהשיר, אך להשאיר את שם המדינה ולהניח ללהקה להופיע.

השיר עצמו סיים את התחרות במקום ה-22 עם שבע נקודות בלבד, לאחר שקיבל 6 נקודות מצרפת ונקודה אחת ממקדוניה.

כאשר שבו חברי המשלחת לישראל, הודיעה להם רשות השידור כי היא דורשת לקבל החזר על כל הוצאות המשלחת, דבר שלא קרה לבסוף. לאחר קיום התחרות, ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת התכנסה במיוחד על מנת להבהיר כי הלהקה היא ”ביזיון ובושה למדינת ישראל, לרשות השידור ולתרבות הישראלית”. אף שרשות השידור שידרה בעצמה מספר שבועות לפני ההופעה בשוודיה את הקליפ שבו חברי הלהקה מנופפים בדגל סוריה וישראל, אורי פורת, מנכ"ל רשות השידור, אמר כי ”'פינג פונג' הם להקה של נוכלים והרשות נפלה קורבן לחבורה של אנשים מופקרים” ועוד הוסיף ”החבורה הוליכה אותנו שולל והשאירה אותנו חסרי אונים מול מעשה הונאה”. כמו כן, שניים מחברי הלהקה, רועי ארד, שהיה בעל פינה בתוכנית מוזיקה, וגיא אסיף, שערך תוכנית תרבות, פוטרו מעבודתם ברשות השידור.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פינג פונג, "שמייח" (סינגל), הד ארצי, 2000.